سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیلد چیست و چه مزایایی دارد؟

شیلد محافظ صورت

این روزها همگی درگیر مشکلات ناشی از ویروس کرونا و اخبار پیرامون آن هستیم. به طور قطع به یقین بهترین راه مبارزه با این ویروس، ماندن در خانه و قطع زنجیره انتقال است. حال اگر مجبور به خروج از خانه بشویم شرایط چگونه است؟شیلد چیست؟ چگونه می توان احتمال آلوده شدن به این ویروس خطرناک را به حداقل رساند؟ استفاده از چه لوازمی ما را در انجام هر چه بهتر این امر کمک می کند؟امروزه استفاده از ماسک و همراه داشتن ژل ضد عفونی کننده در حال حاضر در سطح جامعه جا افتاده است. اما با گذشت زمان و انجام تحقیقات هر چه بیشتر درباره این بیماری و ویروس، دانشمندان دریافتند که این ویروس از راه های دیگری نیز وارد بدن می شود که یکی از این راه ها چشم می باشد.

 

ما می دانیم که ماسک صورت پارچه ای پنبه ای دو لایه معمولی بهترین انتخاب برای جلوگیری از شیوع COVID-19 است. اما برخی از کودکان ممکن است برای حفظ سر جای خود مشکل داشته باشند. محافظ صورت می تواند یک لایه محافظتی اضافه شده باشد ، اما به تنهایی گزینه مناسبی برای ماسک صورت نیست. قرار است این لباس ها در محیط های پزشکی پوشیده شوند و از صورت و چشم پزشکان و پرستاران در برابر تماس با مایعات بدن محافظت کنند.

شیلد محافظ صورت

دکتر مونیکا گاندی ، رئیس بخش همکار بخش اچ آی وی ، بیماری های عفونی و پزشکی جهانی در بیمارستان عمومی UCSF / سانفرانسیسکو می گوید: «[محافظ های صورت] به هیچ وجه جایگزین ماسک ها نمی شوند. "از آنجا که آنها دهانه های جانبی دارند ، شما می توانید دیگران را در معرض نفس کشیدن قرار دهید. شواهد بسیار کمی وجود دارد که آنها را در انتقال کمک می کند. مکانهای اصلی خروج ویروسهای تنفسی از بدن بینی و دهان و مکانهایی است که می خواهید آنها را بپوشانید. 

 

آیا ماسک صورت شفافی وجود دارد؟

مشابه ماسک های پنبه ای ، ماسک های شفاف سدی ایجاد می کنند که می تواند به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کمک کند. طبق گفته کارشناسان پزشکی Shop TODAY که مصاحبه کرده است ، پلاستیک استفاده شده برای ایجاد پنجره شفاف در این ماسک ها یک ماده کاملاً جامد است.

 

مزایای شیلد های مخصوص کودکان

پس از همه گیری ویروس کرونا و وارد شدن این ویروس به سراسر دنیا، خیلی از اماکن عمومی از جمله مدارس تعطیل شدند. با گذشت زمان و ادامه دار شدن خانه نشینی مردم، کودکان آسیب های جدی تری نسبت به دیگر افراد جامعه دیدند. کم شدن ارتباط فیزیکی و بازی های کودکان با همسالان خود، این موضوع منجر به ایجاد آسیب های جدی در کودکان نسبت به دیگر افراد جامعه شد.

 

اما با رعایت پروتکل های های بهداشتی و بهره مندی از برخی اقلام مانند ماسک، شیلد کودکان و… می توان این ارتباط را در چارچوبی مشخص به حالت اول برگرداند.